Svakodnevno svjedočimo obećanjima Vlade Tuzlanskog kantona o infrastrukturnim projektima na Međunarodnom aerodromu Tuzla, ali realizacija tih planova često ostavlja puno prostora za sumnju. Posebno se to odnosi na tvrdnje o poboljšanjima koja bi trebala unaprijediti sigurnost i operativnost aerodroma, no stvarnost pokazuje drugačiju sliku.
Aerodrom Tuzla trenutno koristi kategoriju CAT I za prilaz i polijetanje, no ni ta kategorija nije u potpunosti usklađena s minimalnim tehničkim standardima. Ranije je zbog nedostatka potrebnih 900 metara prilaznih svjetala Aerodrom dobivao privremene dozvole. S trenutnim radovima planira se tek ispuniti uvjete za CAT I, dok najavljene nadogradnje na CAT II ili CAT III nisu realne, s obzirom na postojeću infrastrukturu.
Poseban problem predstavlja izjava da će se s ovim ulaganjima minimum horizontalne vidljivosti (RVR) smanjiti s 550 na 125 metara, što je moguće samo uz ugradnju svjetala centralne linije piste, što za sada nije potvrđeno. Ove tehničke pogreške i dezinformacije ukazuju na ozbiljan problem u komunikaciji između uprave Aerodroma i stručne javnosti.
S druge strane, Aerodrom Banja Luka preuzima inicijativu i vodi ozbiljne pregovore s Wizz Airom o otvaranju baze u Banjoj Luci. Prema direktorici Aerodroma Banja Luka Valentini Kecman, pregovori su u završnoj fazi, a otvaranje baze donijelo bi značajan porast broja letova i novih linija. Ovaj potez dodatno je pojačan osnivanjem kompanije “Wizz Air Bosnia” sa sjedištem u Banjoj Luci, što jasno pokazuje stratešku orijentaciju ove aviokompanije prema tom aerodromu.
Na sve ovo, pojavila se informacija da je Wizz Air, zbog problema s maglom u Tuzli tokom zimskog reda letenja, razmatrao prebacivanje svojih letova na Banja Luku. Ako se ti pregovori realiziraju, Tuzla bi mogla izgubiti jednu od svojih ključnih prednosti na regionalnom tržištu avioprijevoza.
Dok Banja Luka napreduje i privlači pažnju ozbiljnih investitora, Tuzla se suočava s krizom povjerenja i neispunjenim obećanjima. Ostaje da vidimo hoće li Vlada TK i menadžment Aerodroma Tuzla pronaći način da zadrže Wizz Air, ili ćemo uskoro svjedočiti preseljenju ove aviokompanije u Banja Luku.
Komentari