Mještovita srednja škola Lukavac bila je domaćin trodnevnog seminara iz oblasti Društvena pravda i Indeks inkluzivnosti koji je održan u organizaciji Pedagoškog zavoda TK uz podršku OSCE-a.
Cilj seminara jeste pozitivna pedagoška klima i obuka iz oblasti Društvene pravde kao preduslov za uvođenje Indeksa inkluzivnosti u školsku praksu i izradu inkluzivnih razvojnih planova škole, ističe Ankica Grgić-Mišković savjetnica u Pedagoškom zavodu TK-a.
“Cilj ovih aktivnosti jeste da se u školama stvara pozitivna pedagoška klima koja će svim učenicima omogućiti da zadovolje svoje potrebe. Indeks inkluzivnosti ne posmatramo na isti način kao inkluzivnu nastavu jer zapravo inkluzivna nastava posmatra dijete sa medicinskog aspekta, a mi želimo posmatranje sa socijalnog aspekta u smislu da se okruženje i sredina prilagođava učenicima i potrebama svih učenika. Bitno je istaći da se ne radi samo sa nastavnicima već su uključeni roditelji, učenici i predstavnci lokalne zajednice, dakle svi oni koji mogu doprinijeti i koji zajedničkom aktivnosti mogu napraviti dobru klimu u školi.” – kazala je Ankica Grgić-Mišković za Radio-televiziju Lukavac.
Indeks je sredstvo potpore inkluzivnom promovisanju škola, a najčešće se povezuje s učenicima ometenim u razvoju ili onima koji imaju „posebne obrazovne potrebe“. Međutim, u Indeksu se inkluzija odnosi na obrazovanje djece i mladih ljudi i nudi školama poticajan i koristan proces samoprocjene i promicanja, koji počiva na mišljenjima zaposlenika, školske uprave, učenika, roditelja i drugih članov.
Komentari