Dok se u drugim dijelovima Bosne i Hercegovine gradi i modernizuje putna infrastruktura, građani Tuzlanskog kantona (TK) ostaju zakinuti, iako su u budžet Federacije BiH uplatili nevjerojatnih dvije milijarde KM od akciza i putarina. Ovaj podatak otvara ozbiljna pitanja o raspodjeli javnih sredstava, odnosu viših nivoa vlasti prema ovom dijelu zemlje i neuspjehu lokalnih političara da osiguraju sredstva za prijeko potrebne ceste.

 

Plati, a ne dobiješ ništa

Od uvođenja akciza na gorivo i putarina, u Bosni i Hercegovini je prikupljeno oko 16 milijardi KM, od čega je Federacija BiH dobila 10 milijardi KM. Tuzlanski kanton, koji ima oko 150.000 registrovanih vozila (petinu od ukupnog broja u FBiH), proporcionalno je učestvovao u ovom prihodu sa 20% ukupnog iznosa, što znači da su građani TK uplatili najmanje dvije milijarde KM.

Međutim, šta su za taj novac dobili? Niti jedan kilometar autoceste, brze ceste ili nove magistralne ceste. Niti jedna gradska obilaznica. Niti jedna konkretna investicija u modernizaciju putne infrastrukture.

Putnička agonija građana TK

Putovanje iz Tuzle do Sarajeva više liči na avanturu kroz šumske predjele nego na put kroz 21. stoljeće. Vožnja automobilom traje tri sata, dok autobusom putnici gube čak četiri sata da pređu manje od 100 kilometara zračne linije. Povezanost TK sa sjeverom i jugom zemlje jednako je katastrofalna – sporost, gužve i loše stanje puteva svakodnevno otežavaju život građanima i poslovnu klimu kantona.

Osim što su nepravedno isključeni iz modernih cestovnih projekata, građani TK su prinuđeni da trpe posljedice loše infrastrukture: povećane troškove goriva, trošenja vozila, sigurnosne rizike i gubitak dragocjenog vremena.

Političko ignorisanje TK traje decenijama

Iako SDA i DF vole govoriti o patriotizmu i “borbi za interese TK”, njihov politički angažman u posljednje tri decenije pokazuje suprotno. Dok se Sarajevo, Zenica i Mostar povezuju modernim cestama, TK ostaje slijepo crijevo infrastrukture u FBiH.

Gdje je nestao novac građana TK? Kako je moguće da kanton koji uplaćuje milijarde ne dobije ništa zauzvrat? Odgovor leži u nemaru viših nivoa vlasti, ali i u nesposobnosti ili nezainteresovanosti lokalnih političara da osiguraju sredstva za svoj kanton.

Vrijeme je za odgovornost

Građani TK više ne mogu biti tihi posmatrači vlastite marginalizacije. Potrebna je snažna javna i politička inicijativa koja će natjerati vlasti da prekinu decenijsku nepravdu i konačno osiguraju izgradnju modernih puteva u TK.

Ako Tuzlanski kanton može plaćati, onda mora i dobiti. Vrijeme je da političari polože račune i prestanu tretirati ovaj kanton kao izvor prihoda, a ne ravnopravni dio Federacije BiH.

Komentari

Prethodni članakŽarko Vujović se oglasio nakon što je izbačen iz DF-a: “Ne želim dolijevati ulje na vatru”
Naredni članakReakcije na povećanje plata u Skupštini TK: Opozicija tvrdi da je javni pritisak spriječio enormna primanja poslanika