Unatoč definisanoj strategiji razvoja turizma u Federaciji BiH, njena provedba i dalje nailazi na brojne prepreke, zaključeno je na panelu „Ekonomske perspektive i institucionalni izazovi brendiranja destinacija“, održanom u okviru konferencije „Mediji i turizam – Uloga medija u brendiranju turističke destinacije“ u Parku prirode Hutovo blato.

Govornici su istakli da nedostatak koordinacije među institucijama i neefikasni regulatorni mehanizmi otežavaju zajednički nastup i efikasno brendiranje domaćih turističkih destinacija.

Emil Balavac, ministar trgovine, turizma i zaštite okoliša HNŽ-a, naglasio je potrebu da se Hercegovina predstavi kao jedinstvena turistička regija, jer „gradovi pojedinačno nemaju kapacitet za samostalno brendiranje“. Kao dobar primjer izdvojio je Vinsku cestu Hercegovine, ali je upozorio da sektor turizma mora biti digitalizovan i podatkovno utemeljen, jer se i dalje „muku muči sa prikupljanjem podataka“.

Profesor s Ekonomskog fakulteta u Tuzli i član Nadzornog odbora Međunarodnog aerodroma Tuzla, Bahrija Umihanić, ocijenio je da Zakon o turizmu Federacije BiH nije funkcionalan, što otežava jasno definiranje i brendiranje turističkih destinacija. Posebno je istakao značaj pouzdanih statistika o dolascima i potrošnji turista, te potrebu za boljom povezanošću zračnih luka unutar Federacije BiH.

S druge strane, Dalibor Milinković, izvršni direktor Razvojne banke FBiH, naglasio je važnost finansijske podrške turističkim projektima. Istaknuo je da Razvojna banka već provodi posebnu kreditnu liniju za turizam s kamatnim stopama nižim od komercijalnih, te da je do sada realizovano više od 40 projekata ukupne vrijednosti četiri miliona KM.

Konferenciju su organizovali Federalna novinska agencija (FENA) i Turistička zajednica HNŽ-a, uz podršku Grada Čapljine i Razvojne banke FBiH kao glavnog sponzora.

Komentari

Prethodni članakMinimalna penzija od 700 KM mogla bi stupiti na snagu u FBiH od januara 2026. godine
Naredni članakSDP Lukavac će djelovati kao konstruktivna opozicija