Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) usvojila je na današnjoj hitnoj sjednici dvije uredbe kojima je utvrđena finansijska podrška poslodavcima kroz sufinansiranje doprinosa te je data mogućnost poslodavcima da radnicima isplate neoporezivu mjesečnu pomoć do 450 KM.
Ovom uredbom je omogućeno poslodavcima da svojim radnicima isplate mjesečnu pomoć, a propisani su pravo na isplatu pomoći radnicima od strane poslodavca, dinamika i visina isplate, kao i način realizacije.
Koraci ka fiskalnoj reformi
Kako je obrazloženo, Uredbom je omogućeno poslodavcima da svojim radnicima mogu isplatiti do 450 KM mjesečno na ime pomoći s ciljem ublažavanja posljedica povećanja troškova života, na način da se radnicima povećaju primanja iz osnova radnog odnose, a bez dodatnog opterećenja poslodavaca po osnovu plaćanja poreza na dohodak i doprinosa za obavezna osiguranja.
Usvajanjem ove uredbe, kao i ranije donesenom Odlukom o iznosu najniže plate za 2025. godinu, napravljeni su koraci ka fiskalnoj reformi, a koja se, između ostalog, odnosi na smanjenje zbirne stope doprinosa za obvezna osiguranja, kao i rasterećenje poslodavaca.
Uredbom je propisano da pravo na pomoć ima lice koje ima zasnovan radni odnos sa poslodavcem u skladu sa članom 4. Zakona o radu.
Pravo na pomoć imaju poslodavaci koji redovno isplaćuju plate i uplaćuju doprinose za zaposlene u skladu sa važećim propisima, te nemaju neizmirenih obaveza po osnovu poreza i doprinosa, kao i izuzetno, ukoliko su zaključili sporazum sa Poreznom upravom Federacije BiH o odgodi ili plaćanju obaveza u ratama, u skladu sa posebnim propisima koji ovo reguliraju i uredno izmiruju obaveze u skladu sa zaključenim sporazumom.
Poslodavac može, na osnovu ove uredbe, izvršiti isplatu pomoći svojim radnicima do 450 KM mjesečno u skladu sa finansijskim mogućnostima i pravilima propisanim ovom uredbom.
Također, poslodavac može izvršiti isplatu pomoći radniku i u iznosu koji je manji od ovog iznosa. Ova pomoć može se isplatiti u periodu od dana stupanja na snagu Uredbe, a najkasnije do dana prestanka njenog važenja.
Uredbom je propisano i da poslodavac ne može primijeniti odredbe Uredbe na način da radniku umanji platu koja mu je obračunata i isplaćena za mjesec novembar 2024. godine.
Isplata pomoći će se vršiti isključivo na transakcijske račune radnika, a može biti mjesečno, najkasnije do zadnjeg dana u mjesecu za prethodni mjesec.
Poslodavac je dužan donijeti interni akt kojim će se, između ostalog, urediti iznos i uslovi isplate pomoći radnicima. Pojedinačni akti, koje donosi poslodavac za ostvarivanje ovog prava, obavezno se donose u pisanom obliku.
Poslodavac je dužan, do 7. u mjesecu za protekli mjesec u kojem je izvršena isplata pomoći, dostaviti nadležnoj Poreznoj ispostavi izvještaj o isplati pomoći, koja će izvršiti kontrolu ispunjenosti uslova. Porezna uprava je dužna zbirne podatke iz izvještaja dostaviti Federalnom ministarstvu finansija do kraja mjeseca za prethodni mjesec. Ministarstvo će mjesečno dostavljati Vladi Federacije BiH informaciju o izvršenim isplatama, u skladu sa ovom uredbom, s ciljem praćenja njenih efekata.
Ova uredba stupa na snagu danom donošenja i objavit će se u Službenim novinama Federacije BiH, a prestaje važiti 31.7.2025. godine.
Komentari