Nezaposlene osobe u Tuzlanskom kantonu (TK) sada imaju jasan i precizan put ka ostvarivanju prava na novčanu naknadu, zahvaljujući novoj Instrukciji koju je donijela Služba za zapošljavanje Tuzlanskog kantona. Ovaj dokument detaljno uređuje postupak ostvarivanja ovog prava, navodeći tačne korake, potrebnu dokumentaciju i procedure, čime se omogućava transparentan pristup sistemu pomoći, piše tuzlainfo.
Kako do novčane naknade?
Pravo na novčanu naknadu mogu ostvariti sve osobe koje imaju prebivalište ili boravište na području Tuzlanskog kantona. Prvi i najvažniji korak je kompletiranje zahtjeva i dostava predmeta nadležnom odjeljenju. Zahtjev se podnosi mjesno nadležnoj službi za zapošljavanje, uz obavezno prilaganje ključnih dokumenata: dokumenata o prestanku radnog odnosa, uvjerenja o stažu i potvrde o otvorenom bankovnom računu.
Nakon što nezaposlena osoba preda zahtjev s pratećom dokumentacijom, stručni saradnik – savjetodavac iz nadležnog biroa provodi temeljitu obradu. Po službenoj dužnosti, u omot predmeta se stavlja popunjen obrazac “Izvod podataka o radnom stažu”, a u posebnim slučajevima i kopija radne knjižice, posebno kada se radi o osobama koje su radni staž ostvarivale kod stranih osiguravatelja. Ovi podaci se dodatno potvrđuju od strane šefa biroa kako bi se osigurala njihova tačnost i zakonitost obrade.
Uz to, obavezno se prilaže i uvjerenje biroa o statusu nezaposlene osobe, izdato na osnovu zvanične evidencije. Nakon kompletiranja dokumentacije, predmet se skenira i putem DMS aplikacije elektronski dostavlja Odjeljenju za materijalnu i socijalnu sigurnost nezaposlenih osoba, dok se fizička dokumentacija šalje poštom najkasnije sljedeći radni dan.
Šta slijedi nakon podnošenja zahtjeva?
Sljedeća faza postupka započinje automatskom dodjelom predmeta stručnom saradniku koji je zadužen za donošenje odluke o pravu na novčanu naknadu. On samostalno utvrđuje sve relevantne činjenice, primjenjuje zakonske odredbe i ocjenjuje svaki dokaz pojedinačno i u cjelini. Ukoliko podnosilac zahtjeva nije dostavio potpunu dokumentaciju, ostavlja mu se rok od osam dana da je dopuni. Međutim, ako dokumentacija ne bude kompletirana ni nakon isteka tog roka, postupak se nastavlja na osnovu dostupnih činjenica.
Nacrt rješenja se, nakon izrade, šalje šefu odjeljenja ili rukovodiocu sektora na provjeru. Ako je rješenje zakonito i pravilno sastavljeno, potvrđuje se putem aplikacije i zatim potpisuje. U suprotnom, vraća se na doradu uz konkretne upute za dopunu ili ispravku.
Konačno, po okončanju cijelog postupka, direktor Službe izdaje zvanično rješenje. Korisnik ima pravo žalbe Federalnom zavodu za zapošljavanje, a svaka žalba se evidentira i prati u sistemu, čime se osigurava potpuna transparentnost i odgovornost u ovom administrativnom procesu.
Važno je napomenuti da ova naknada prestaje u slučajevima kada nezaposlena osoba pronađe posao, odbije ponuđeno zaposlenje ili se ne javlja redovno birou. U takvim situacijama služba automatski pokreće proceduru prestanka prava, a korisnici su dužni vratiti eventualne iznose koje su primili bez osnova.
Komentari