Izgradnja zaobilaznice Šićki Brod – Đurđevik konačno je počela, a prva dionica Lot 2 od km 5+400 do km 11+250 u dužini od 5,85 kilometara već je u realizaciji. Projekat provodi JP Ceste Federacije BiH, dok je konzorcij domaćih kompanija zadužen za izvođenje radova.

 

Radove je obišao pomoćnik ministra za saobraćaj u Ministarstvu trgovine, turizma i saobraćaja Tuzlanskog kantona Nenad Lukanović, koji je tom prilikom naglasio važnost početka realizacije ovog dugoočekivanog projekta za cijeli region.

Vrijednost ugovora za Lot 2 iznosi 58,5 miliona KM sa PDV-om, a rok izvođenja radova je 30 mjeseci. Dionica obuhvata radove na trasi, objektima i čvorištima, izgradnju sistema odvodnje, zaštitu i uređenje okoliša, te postavljanje saobraćajne signalizacije i opreme.
Izvođači radova su Jata Group d.o.o. Srebrenik, Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo, HIH d.o.o. Živinice, Roading d.o.o. Gračanica, Rial-Šped d.o.o. Doboj Istok i Cestotehnik d.o.o. Tuzla.

Usluge nadzora nad realizacijom vrši konzorcij Aik-Inženjering d.o.o. Banovići i PPG d.o.o. Sarajevo, a vrijednost ugovora za nadzor iznosi 1,79 miliona KM. Rok za nadzor je definisan na 32 mjeseca.

Tuzlanski kanton je prema izgradnji putne infrastrukture u posebno nepovoljnom položaju jer na njegovom području nije izgrađen niti jedan kilometar autoceste ili brze ceste. To je posebno zabrinjavajuće ako se zna da je u TK registrovano više od 157.000 vozila u 2024. godini, što čini čak 12 posto ukupnog broja u BiH. Osim toga, riječ je o privredno najrazvijenijem kantonu Federacije BiH, sa drugim najvećim brojem stanovnika nakon Sarajevskog kantona.

Izgradnja zaobilaznice Šićki Brod – Đurđevik ima za cilj rasteretiti saobraćaj kroz Živinice, povećati sigurnost i ubrzati protok robe i ljudi, što će direktno doprinijeti privredi i kvalitetu života građana.

Najveći izazov u realizaciji infrastrukturnih projekata u Federaciji BiH, pa tako i u Tuzlanskom kantonu, predstavljaju imovinsko-pravni odnosi i proces eksproprijacije zemljišta. Neažurne zemljišne knjige, spori administrativni postupci i nepostojanje jedinstvenog Zakona o državnoj imovini često dovode do višemjesečnih kašnjenja.

Isti problemi zabilježeni su i na drugim projektima, poput autoceste Tuzla – Orašje, produžetka južne magistrale kroz Tuzlu, ali i na regionalnim cestama. Ipak, početak radova na zaobilaznici oko Živinica, što je na terenu potvrdio i pomoćnik ministra tokom obilaska, pokazuje da se, uprkos brojnim preprekama, korak po korak ide naprijed.

Komentari

Prethodni članakSvečana akademija povodom 40 godina rada JZU Dom zdravlja Lukavac
Naredni članakDivanhana najavljuje novi album – Radio Sevdah