Industrijski gigant Koksara Lukavac nalazi se u najtežoj krizi do sada, s nagomilanim dugovima od oko 500 miliona konvertibilnih maraka i blokiranim poslovanjem zbog problema sa partnerima i dobavljačima.
Privremeni stečajni upravnik kompanije, Almir Bajrić, uputio je apel partnerima — Željeznicama Federacije BiH, Elektroprivredi BiH i javnom preduzeću Spreča Tuzla — da pruže podršku u narednih 15 dana kako bi se pokrenuo proces restrukturiranja i pronašao strateški investitor.
„Dajte da se svi angažujemo da Koksara uradi ono što je do nje – smanji troškove, stabilizuje poslovanje i pronađe kupca koji bi preuzeo kompaniju“, rekao je Bajrić, ističući da je situacija izuzetno teška.
Dodatne probleme stvara odluka Željeznica Federacije BiH da uvedu ograničenja u transportu koksa, što, kako navode iz uprave Koksare, onemogućava nastavak proizvodnje i pripreme za eventualni stečajni postupak koji bi mogao biti spas za kompaniju.
Stanje dodatno pogoršava najavljeno isključenje električne energije, koje bi, prema riječima izvršnog direktora za komercijalne poslove Almina Suljića, moglo izazvati ozbiljne posljedice i po Tuzlanski kanton.
„Ako nam ne daju šansu, strateški partner će koks nabavljati iz Kine. Željeznica će izgubiti 23 posto svog prometa, a u pitanje se dovodi i stabilnost energetskog sistema Federacije“, upozorio je Suljić.
Koksara Lukavac trenutno zapošljava 778 radnika, ali je najavljeno smanjenje broja zaposlenih. Predsjednik Sindikata radnika, Ermin Halilović, ističe da će se sistematizacijom odrediti minimalan broj potrebnih radnika, uz prioritetnu brigu o njihovoj sigurnosti.
„Ne smije se preopteretiti radnik niti ugroziti sigurnost procesa. Svi koji izgube posao dobiće određene otpremnine“, kazao je Halilović.
Radnici su, kako navodi Sindikat, u neizvjesnosti i strahu od budućnosti, dok uprava apeluje na vlasti i državne institucije da pomognu u očuvanju ovog važnog industrijskog kapaciteta za Tuzlanski kanton i Federaciju BiH.









Komentari