Almir Bajric

Stečajni upravnik Koksare Lukavac Almir Bajrić izjavio je u Dnevniku RTV TK da su u proteklih 15 dana riješeni brojni problemi u ovoj kompaniji, ali da trenutno najveću prepreku u poslovanju predstavlja odnos sa Željeznicama Federacije BiH (ŽFBiH), koje su zadužene za transport sirovina.

Prema njegovim riječima, Željeznice od Luke Ploče do Koksare, te od Koksare do Željezare Zenica prevoze ugalj koji se prerađuje u koks neophodan za proizvodnju u Zenici, ali se u tom lancu pojavljuju ozbiljni zastoji.

– Željeznice su te koje još uvijek gledaju u prošlost i ne mogu se okrenuti budućnosti, a riječ je o procesima koji osiguravaju opstanak ove industrije. To se odnosi na sve u lancu, od Koksare do nove Željezare u Zenici – izjavio je Bajrić.

Naglasio je da Koksara ima potpisan ugovor s domaćom kompanijom H&P, koja je novi vlasnik Željezare Zenica.

– Koksara je podrška toj željezari. Proizvodit će koks koji će se, nadamo se, vagonima transportovati u Zenicu. Svi razumiju ozbiljnost problema, ali Željeznice, čini se, ne shvataju kakve posljedice njihovo ponašanje ima po privredu cijele zemlje – dodao je.

Bajrić je naveo i da je u Koksari trenutno lagerovano više od 20.000 tona koksa, što predstavlja dodatni problem.

– Taj koks se mora premještati, što stvara nove troškove. On je već trebao biti u proizvodnom procesu zeničke željezare, a sada se dovode u pitanje i zalihe koksa u Željezari. Zapravo, ŽFBiH ovim potezima dovode u pitanje i rad Koksare i Željezare. Ako radnici Koksare mogu čekati jednu i po platu do prodaje kompanije i rade na smanjenju troškova, zašto to ne može uraditi i javna kompanija koja mora biti u službi privrede – poručio je.

Dodao je i da je H&P avansno plaćao prijevoz sirovina iz Koksare, čime je, kako kaže, izbjegnuta bilo kakva mogućnost da Željeznice ostanu bez svojih potraživanja.

– Željeznice su zaštićene ovim poslovnim modelom jer će transport naplaćivati unaprijed. Ranije su prema Koksari važili uslovi plaćanja od 30 do 60 dana, dok su sada za novog partnera uslovi znatno strožiji – zaključio je Bajrić.

Komentari

Prethodni članakTri općine traže rješenje: Sve više pasa lutalica u blizini škola i gradskih zona